Rozklad rostlin
Rozklad rostlin je určen pro děti 6+, (1.- 4. třídu). Je vytvořen jako pracovní sešit nejen pro školní prostředí, ale též (možná zejména) pro domácí procvičování čtenářských dovedností. Umožňuje a tudíž i předpokládá samostatnou práci čtenáře v čase, kterou vymezí pouze jeho chuť a pozornost. Výtvarná stránka sešitu vychází oběma okolnostem vstříc. Sešit využívá mezipředmětové vazby, nejvíce český jazyk- přírodověda- výtvarná výchova.
Výtvarně slovesné stránky, jež provázejí herbářové listy s rozmanitými průvodními informacemi a úkoly, jsou v prvé řadě inspirativní. Rozložené rostliny ve slabikách, hledání slov, tvarů, významů, možnosti deklinací, nabízejí nespočet způsobů četby. Nejde v žádném případě o omalovánky a vystřihovánky. Cílem je přivábit dítě ke čtení, k prohlížení, ukázat mu, že sdělení nebývá jen prvoplánové.
Sešit je určen též pedagogům, jež hledají inspirace.
Rozklad rostlin je příjemnou cestou k prázdninovému opakování. Cit. z anotace sešitu:
Snaha Něčemu porozumět a poznat to tak, abychom pak viděli Něco jako kulatý obrázek, nikoliv mlhovinu, vyjadřuje ideálně vztah k sumě látky základního učiva, jež by měla vytvořit všeobecný přehled. Základní vzdělání. Mimo školní prostředí, v běžném každodenním poznávání, jde o čistě osobní výběr. Z náhody mnohdy cílený. Základní učivo je širokou parketou, která při troše štěstí dokáže vzbudit mimoškolní zájem. Potkat se s něčím mimořádným, s něčím, co dokáže okouzlit a přivábit, je již poznávání víceméně nepředatelné, a když, tak v podobě značně pozměněné. V přirovnání ke kulatému obrázku výše, jde spíše o balancování na cirkusovém míči. Z dálky působí jako pouhé přešlapování na místě.